نوشته شده توسط : حسین نقنه
 
«یانگوم بیا اینجا» «یانگوم، آی‌لاویو...». لی یونگ آئه با روسری قرمز و مانتویی که نقوش کره‌ای دارد زیر نور فلش‌ها در حالی‌که سعی می‌کند تعجبش را زیر لبخند پنهان کند وارد سالن فرودگاه شده. چند مرد کره‌ای که معلوم است جزء تیم مدیریت و حفاظت او هستند، دورش را گرفته‌اند. ناگهان مهران مدیری جلو می‌رود و دسته گلی را به او می‌دهد. مترجمی حرف‌های او را ترجمه می‌کند. خیلی عجیب است تا حالا کسی متوجه حضور مدیری در فرودگاه نشده بود.

اخیرا شایعاتی سر زبان ها افتاده که گویا مهران مدیری میخواهد از یانگوم برای بازی در سریال قهوه تلخ دعوت کند. تحریریه همشهری جوان این موضوع را مورد توجه قرار داده و در شماره اخیر خود پرونده ای در این باره منتشر کرده است. یکی از بخش های این پرونده، گزارشی تخیلی است به قلم احسان ناظم بکایی، که با هنرمندی تیم گرافیک گروه مجلات همشهری و مونتاژ چندین تصویر، این گزارش، به میزان قابل توجهی به واقعیت نزدیک شده است. متن کامل گزارش به همراه تصاویر در ادامه می اید.



«پرواز شماره 498 هواپیمایی کره ایرلاین از سئول هم‌اکنون به زمین نشست.» کافی است این صدای اطلاعات فرودگاه در سالن یک فرودگاه امام(ره) طنین‌اندازمی‌ شود تا ولوله‌ای به پا شود.



 چندصد نفر به سمت گیت ورود مسافران حمله می‌برند،  مسافران خارجی و کسانی که منتظر مسافرند بی‌اطلاع از همه‌جا، هاج و واج دارند این صحنه تهاجم و اجتماع را می‌بینند؛ «آقا! خبریه؟ تیم ملی اومده؟»



 جوانی که دارد سرک می‌کشد این سوال را از پیرمرد شیک‌پوشی که کت و شلوار اتوکشیده تنش کرده و دسته گلی به دست دارد می‌پرسد، نگاه عاقل اندر سفیهی به جوان می‌کند؛ «خبر نداری؟ یانگوم اومده؛ یانگوم جان. با اون دست‌پختش، با اون حجب و حیا و...» و لق‌لق‌زنان به سمت جمعیت می‌رود تا عقب نماند. ناگهان صدای سوت و کف و جیغ، و چیلیک چیلیک و نور فلش دوربین‌ها فضای سالن را پر می‌کند. صفحه مونیتوری موبایل‌های دوربین‌دار رو به ورودی گیت، رو به آسمان گرفته شده. چند مسافر چشم‌بادامی با وحشت و بهت در حالی که چمدان‌هایشان را از بین ملت به هیجان‌آمده بیرون می‌کشند، خودشان را از وسط جمعیت نجات می‌دهند و به سمت در خروجی می‌روند.



 «یانگوم بیا اینجا»  «یانگوم، آی‌لاویو...». لی یونگ آئه با روسری قرمز و مانتویی که نقوش کره‌ای دارد زیر نور فلش‌ها در حالی‌که سعی می‌کند تعجبش را زیر لبخند پنهان کند وارد سالن فرودگاه شده. چند مرد کره‌ای که معلوم است جزء تیم مدیریت و حفاظت او هستند، دورش را گرفته‌اند. ناگهان مهران مدیری جلو می‌رود و دسته گلی را به او می‌دهد. مترجمی حرف‌های او را ترجمه می‌کند. خیلی عجیب است تا حالا کسی متوجه حضور مدیری در فرودگاه نشده بود.



 همه حواسشان به یانگوم بوده. خیلی‌ها تا مدیری را می‌بینند، جیغشان بنفش‌تر می‌شود.  «کیه؟ بازیگر خارجیه؟ جومونگه؟ سوسانوئه؟» یکی از ماموران فرودگاه با تعجب این سوال را از یکی از مسافرها می‌پرسد.این  تصویری از ورود لی یونگ آئه به تهران است؛ تصویری که اگر او به تهران می‌آمد احتمالا اتفاق می‌افتاد. اینجا گزارشی تصویری داریم از سفر یانگوم به ایران. در چند برش و در چند روز. جاهایی که احتمالا به آنجاها سر می‌زد.



 


 


:: موضوعات مرتبط: +متفرقه , +جالب , +نکته , ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 219
|
تعداد امتیازدهندگان : 57
|
مجموع امتیاز : 57
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه

حراج خودروی رئیس جمهوری ایران آغاز شد



محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران خودروی شخصی خود را به حراج گذاشته و هدف از این اقدام را کمک به تامین مسکن مددجویان و نیازمندان اعلام کرده است




:: موضوعات مرتبط: +متفرقه , +جالب , +نکته , ,
:: برچسب‌ها: محمود احمدی نژاد , رئیس جمهوری ایران خودروی شخصی خود را به حراج گذاشته و هدف از این اقدام را کمک به تامین مسکن مددجویان و نیازمندان اعلام کرده است ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 139
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
تاریخ انتشار : 16 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه

بانکی دات آی آر: چند سالی است که در کشور ما بانک ها یا شرکت های وابسته به آنها امکاناتی را برای نقل و انتقال پول به صورت اینترنتی فراهم آورده اند. مثلاً با نصب دروازه پرداخت اینترنتی یک بانک بر روی یک سایت می توان پول کالا و خدمات را از طریق کارت های عضو شتاب از مشتری دریافت نمود.

یکی از معضلاتی که همزمان با افزایش روزافزون خریدهای اینترنتی، دامنگیر مشتریان و صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی شده است، معضلی است به نام "فیشینگ" است.

"فیشینگ به بیان ساده یعنی طراحی یک سایت تقلبی (که آدرس و قالبی شبیه به دروازه پرداخت الکترونیک بانکهای معتبر داشته باشد) و جمع آوری و سپس سوء استفاده از اطلاعات کارت مشتریان"

هر چند سایت بانکی دات آی آر، بارها لزوم توجه و اطلاع رسانی در خصوص این معضل خطرناک را به گوش مسئولان بانک ها رسانده بود، اما گویا گوش شنوایی در خصوص لزوم توجه به امنیت خریدهای اینترنتی وجود نداشت.

مسئله تا بدانجا برای مسئولین برخی بانکهای کشور بی اهمیت بود که چندی پیش مدیر فناوری اطلاعات بانک پارسیان، علی رغم تایید کردن نگرانی بجای سایت بانکی در خصوص عدم آگاهی مردم نسبت به موضوع فیشینگ، این عدم آگاهی را مناسب دانسته و عنوان کرد اطلاع رسانی در این خصوص مردم را نسبت به پرداخت الکترونیک بی اعتماد می کند !

البته این مسئول محترم به این مسئله اشاره نکردند که در صورتی که حسابهای الکترونیک مشتریان از این طریق مورد دستبرد واقع شود، آیا باز هم از اعتماد صحبتی به میان خواهند آورد یا خیر! اما به هر حال یکی از بانک های خصوصی کشور اطلاع رسانی در خصوص جرم فیشینگ را (هر چند به صورت محدود) آغاز کرد که خود جای تقدیر دارد.

بانک سامان در سایت خود به صورت تلویحی به معضل فیشینگ در دروازه ی پرداخت الکترونیک خود اشاره کرده است، چنانچه به سایت این بانک برای خرید اینترنتی مراجعه کنید با پیغام زیر مواجه خواهید شد:

یعنی با تغییر یک حرف (s) ممکن است تمامی اطلاعات حساب شما در اختیار سارقان قرار بگیرد، و این برای دروازه ی پرداخت بانکهای معتبر کشور که حجم بالایی از تراکنش را به خود اختصاص می دهند می تواند بسیار خطرناک بوده و حتی منجر به فاجعه بشود و هر چند این اقدام کمی دیر انجام شده، اما در نوع خود جای تقدیر دارد.



:: موضوعات مرتبط: +تصاویر , -تصاویرسری بیست وپنج , +نکته , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 97
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 13 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه

از لامپ های شکسته کم مصرف فاصله بگیرید

طبق هشدار وزارت بهداشت بریتانیا، در صورت شکسته شدن لامپ های کم مصرف بلافاصله اتاق را حداقل برای مدت 15 دقیقه ترک کنید.

لامپ های کم مصرف محتوی مقداری جیوه هستند که شدیدا سمی و خطرناک است و در صورت تنفس کردن آن میتواند موجب بروز میگرن، اختلال حواس، عدم تعادل و عوارض دیگر شود و در کسانی که آلرژی دارند میتواند موجب التهاب شدید پوستی شود همچنین برای جمع کردن شکسته ها نباید از جاروی برقی استفاده کرد، زیرا آلودگی را در خود نگاه داشته و در استفاده های بعدی به جاهای دیگر نیز منتقل میکند. بهتر است خرده ریزه های این نوع لامپ را با جاروی معمولی درون پاکتی ریخته و درش را بسته و هرچه زود تر از خانه خارج کرد.


:: موضوعات مرتبط: +تصاویر , -تصاویرسری بیست وپنج , +نکته , ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 13 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه


تــهـویـه مـطبوع ماشـیـن را بلافاصله روشن نکنید!


به محض ورود به ماشین دکمه کولر را فشار ندهید (A/C Key)

لطفا پنجره ها را بعد از اینکه وارد ماشین تان شدید باز کنید و فورا تهویه هوا را روشن نکنید. با توجه به تحقیقات انجام شده، داشبورد خودرو، صندلی، خوشبوکننده های هوا بنزن ساطع میکنند، سمی سرطان زا (به بوی پلاستیک گرم در ماشین توجه کنید) علاوه بر ابتلا به سرطان، استخوانها را مسموم میکنند که سبب کم خونی و کاهش گلبولهای سفید خون میگردد. قرار گرفتن طولانی در معرض این سم باعث سرطان خون نیز خواهد شد، افزایش خطر ابتلا به سرطان ممکن است باعث سقط جنین شود.

حد مجاز قابل قبول بنزن در فضای بسته در سطح 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد. خودرو پارک شده با پنجره های بسته در فضای مسقف شامل 400-800 میلی گرم بنزن خواهد بود. اگر خودرو در هوای آزاد زیر آفتاب در درجه حرارت بالاتر از 15 درجه سانتیگراد پارک شده باشد، سطح بنزن به 2000 - 4000 میلی گرم خواهد رسید، 40 برابر سطح قابل قبول... و مردم در داخل خودرو به ناچار مقدار اضافی از مواد سمی استنشاق میکنند.

توصیه می شود که شما قبل از ورود پنجره ها و درب را باز کرده تا هوا زمان کافی برای تبادل پیدا کند و سپس وارد شوید. بنزن سمی است که بر کلیه ها و کبد شما اثر میگذارد و برای بدن شما اخراج این ماده سمی بسیار دشوار است.



:: موضوعات مرتبط: +تصاویر , -تصاویرسری بیست وپنج , +نکته , ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 13 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه


پوست این میوه ها را نخورید. آغشته به نوعی واكس هستند

 


به این دلیل به این میوه ها واکس میزنند تا در مدتی که در سردخانه نگهداری میشوند (بعضا حتی تا یک سال) هم میوه و هم پوست آن دچار پلاسیدگی نشود و تازه بماند. بدین معنی که واکس از نفوذ باکتری به میوه جلوگیری میکند.بقیه درادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: +تصاویر , -تصاویرسری بیست وپنج , +نکته , ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : 13 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه







:: موضوعات مرتبط: +تصاویر , -تصاویرسری بیست وپنج , +نکته , ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 13 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه






:: موضوعات مرتبط: +تصاویر , -تصاویرسری بیست وپنج , +نکته , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 13 دی 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد