نوشته شده توسط : حسین نقنه

ترجمه لوح:

منشور آزادی نوع بشر - کوروش کبیر




اینک که به یاری مزدا ،تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهات چهارگانه را به سر گذاشته ام اعلام میکنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من میدهد دین و آئین ملت هایی را که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت حکام و زیر دستان من دین و آئین و رسوم ملت هایی که من پادشاه آنها هستم یا ملت های دیگر را مورد تحقیر قرار دهند یا به آنها توهین نمایند من از امروز که تاج سلطنت را به من میدهند هرگز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید و هرگاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد. من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشوره های جهات چهارگانه هستم نخواهم گذاشت که کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شود من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال تصرف نماید. من تا روزی که زنده هستم نخواهم گذاشت که شخصی، دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد وی را به کار وادارد. من امروز اعلام میکنم که هر کس آزاد است که هر دینی را که میل دارد بپرستد و در هر نقطه که میل دارد سکونت کند مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غصب ننماید و هر شغل را که میل دارد پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است به مصرف برساند مشروط بر اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند. من اعلام میکنم که هر کس مسئول اعمال خود میباشد و هیچکس را نباید به مناسبت تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده مجازات کرد و مجازات برادر گناهکار و برعکس به کلی ممنوع است و اگر یک فرد از خانواده یا طایفه ای مرتکب تقصیر شود فقط مقصر باید مجازات گردد نه دیگران. من تا روزی که به یاری مزدا حکومت میکنم نخواهم گذاشت که مردان و زنان را به عنوان غلام و کنیز بفروشند و حکام و زیردستان من مکلّف هستند که در حوزه حکومت و ماموریت خود مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوند و رسم بردگی باید به کلی از جهان برافتد و از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک چهارگانه بر عهده گرفته‌ام موفق گرداند.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه







نشستن پرندگان روی مجسمه اندرو جکسون یکی از روسای جمهوری اسبق آمریکا در پارک لافایت در واشنگتن دی سی







مسابقات اسکی روی آب سگ ها در لوس آنجلس







استراحت یک کریکت باز هندی در بازی کریکت با نیوزیلند در احمد آباد هند







انتقال پناهجویان برمه ای از تایلند به کشورشان از طریق کامیون







یک معبد زیبا در یانگون مرکز برمه







بازدید دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا از یک فروشگاه در پکن در سفر اخیرش به چین







این کوسه که در آب های جزایر باهاماس در شمال کوبا زندگی می کند پس از اینکه یک عکاس "سمج "زیر دریا چند عکس از او انداخت حوصله اش سر رفت و دوربین گران قیمت عکاس را به دندان گرفت و برد













یک لاک پشت دو سر در چین






عبور خودروی اوباما از خیابانی در اندونزی







جورج دبلیو بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا در حال امضای کتاب خاطرات خود در فروشگاهی نزدیک خانه اش در دالاس تگزاس







بدون شرح!





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه






















:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه

محققان دانشگاه علم و صنعت موفق به ساخت غشاهای زئولیتی نانوحفره و تخلیص دی‌‌متیل‌آمین با استفاده از این غشاها شدند. غشاهای نانوحفره تهیه‌‌ شده در این پروژه، در صنایع متنوعی از قبیل صنایع تصفیه آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشیمی و فناوری‌‌های زیست ‌محیطی کاربرد دارند. متیل‌‌آمین‌‌ها نیز به‌‌ عنوان محصول اصلی این پروژه در صنایع مختلفی همانند داروسازی، کشاورزی، لاستیک، ابریشم مصنوعی، و مهم‌‌تر از آنها، در صنایع دفاعی مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.
این پروژه در قالب پایان‌نامه دکتری مرتضی اصغری (دانش‌آموخته دکتری مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت) و با هدایت دکتر تورج محمدی (عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت) انجام شده است.
دکتر محمدی در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، اظهار داشت: "اهداف اصلی این پروژه دستیابی به دانش فنی ساخت غشاهای زئولیتی نانوحفره و نیز دانش فنی عملیات تخلیص دی‌‌متیل‌آمین با استفاده از این غشاها بوده است.

بقیه در(ادامه مطلب)



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسین نقنه
فرآیند سُل ـ ژل روش جدیدی نیست. در سال 1800 «ابل‌من» به طور اتفاقی مشاهده کرد که تتراکلرید سیلیکون - که در ظرف رها شده بود- ابتدا هیدرولیز و سپس به ژل تبدیل شد. در سال 1950 باب مطالعات گسترده‌ای در سنتز سرامیکها و ساختارهای شیشه‌ای با استفاده از این روش آغاز شد. شایان ذکر است که با این روش، بسیاری از اکسیدهای غیرآلی مانند SiO2 ZrO2 , TiO2 , …. سنتز شدند.
در این فرآیند با استفاده از مواد اولیه، ابتدا سُل تشکیل میشود. سُل محلولی کلوئیدی، حاوی ذرات معلّق است. بعد از این واکنش، ژل تشکیل میشود. ژل سوسپانسیونی است که شکل ظرف را به خود میگیرد و خواص کشسانی از خود نشان میدهد. از مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بقیه در(ادامه مطلب)



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()